vrijdag 31 juli 2015

Niet de ideale klant van H&M

Ik ben klant bij H&M. Ik heb weinig te besteden en een klein kind te kleden. Ik vond H&M tof want ze hebben stoere kinderkleding met dino's voor mijn ventje en tongue-in-cheek batman shirts. De dino-kleding is zo stoer dat ook de welgestelde kids uit zijn klas jaloers zijn op zijn shirts. 
Ik breng mijn oude kleding naar H&M om te recyclen en ik ben blij met de kortingsbon die ik opnieuw kan besteden bij H&M. Ik dacht daarom dat H&M en ik vrienden waren, dat wij elkaar hadden gevonden. Maar H&M wil mij niet.

Vandaag werd ik gevraagd om lid te worden van de H&M club. Ik zou punten kunnen sparen en nog meer kortingen krijgen dan de gewone klant. Dat wilde ik wel want een euro kan ik maar één keer uitgeven en mijn ventje groeit, daarnaast ben ik dramatisch afgevallen dus verlang ik naar een nieuwe passende outfit. Welcome to the club zegt de folder die de verkoopster mij in de handen drukt en ik zeg gretig ja. Maar bij nader inzien wil H&M alleen maar clubleden met een smartphone. Ik heb geen smartphone, DIE KAN IK NAMELIJK NIET BETALEN H&M. En daarom kan ik geen lid worden. H&M heeft namelijk een duurzaam beleid waarbij ze geen klantenkaarten verstrekken. Dat is niet goed voor het milieu. Dus kan je punten sparen voor kortingen, exclusieve uitnodigingen ontvangen voor events en speciale aanbiedingen, maar dan alleen als je de ideale klant bent van H&M met een smartphone. Een smartphone kost meer energie dan een gewone mobiel. Een gewone mobiel is dus duurzamer, maar blijkbaar niet voor H&M want dan moeten ze klantenkaarten verstrekken en dat geld hoeven ze niet uit te geven, als de klant dat voor ze doet aan een energieverslindende smartphone. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten